Mijn
verhaal

Leren en gedragsverandering op een speelse manier

Mijn verhaal

Toen ik jong was wist ik het zeker: Ik word ontwerper!

Grafisch ontwerper was het plan, maar toen ik op het Grafisch Lyceum in aanraking kwam met digitale media, toen echt nog nieuw, wist ik dat het dat moest zijn. De gebruiker die fysiek reageert op je werk en andersom. De psychologie erachter trok me enorm.

Na het Grafisch Lyceum ben ik verder gaan studeren aan de HKU, Digital Media Design. Een goede match!

Ik liep tijdens mijn studie stage bij Media Explosiva. Een klein bedrijf in Arnhem wat alles wat met design te maken had eigenlijk wel deed.

Maar Media Explosiva groeide en ging zich steeds meer focussen op de ontwikkeling van educatieve (web) apps, QLVR werd opgericht. Ik heb bijna 10 jaar, als ontwerper bij QLVR gewerkt.
Ik ontwikkelde mee met het bedrijf wat me op het lijf geschreven was.

Na 10 jaar vond ik het tijd om verder te gaan kijken, zodat ik me kon gaan ontwikkelen, nog meer verdieping opzoeken in mijn rol. Dat ging ik doen bij Freshheads.

Bij Freshheads werk ik in een rol die zich aan de andere kant van de tafel bevindt. Ik coach teams in hun samenwerking. Teamleden onderling, maar ook in hun samenwerking met de klant.

Daarnaast focussen we ons als teamcoaches op de leercultuur binnen Freshheads. Dit alles doen we, onder andere, met behulp van coaching sessies, het ontwikkelen van coaching tools (het creatieve bloed kruipt waar het niet gaan kan) en coaching trajecten.

Hier word ik blij van
concept

Concept

Brainstormen vind ik één van de leukste dingen om te doen. Samen met anderen nieuwe toffe ideeën bedenken. Op een creatieve manier de gebruiker verrassen.

experience

Experience design

Storytelling, gamification, animatie, illustratie, maar ook fysieke objecten, allemaal tools die ik gebruik om de gebruiker mee te nemen in een beleving die bij blijft.

samenwerken

Samenwerken

Samenwerken met anderen geeft me energie en inspiratie. Het leuke aan samenwerken met anderen vind ik de verschillende inzichten die kunnen verassen en inspireren.

interactie

Interactie

Ik houd van interactie met een betekenis die bijdraagt aan de beleving en het leereffect vergroot. Maar ook van interactie met de gebruiker. Testen zorgt voor waardevolle inzichten die het designproces kunnen sturen.

theorie

Leertheorieën

Ik werk op basis van leer en gedrag theorieën. Ik gebruik deze kennis om producten te ontwerpen die gebruikers helpen bij het leren en het verankeren van nieuwe kennis.

familie

Mijn gezin

Mijn gezin is voor mij heel belangrijk. Ik ben super trots op mijn man, zoon en dochter. Bij hun kom ik thuis. Mijn kinderen inspireren me vaak en helpen me om concepten op een andere manier te zien.