Radboud
Woordenschat

Meet de woordenschat van kinderen op een leuke manier

Dit project is gemaakt in het kader van een onderzoek van Eliane Segers en Ludo Verhoeven in opdracht van de Radboud Universiteit. Er bestaan verschillende toetsen om de woordenschat van kinderen te meten. In dit onderzoek werd er gekeken of gamification bij kon dragen aan het aanleren van nieuwe woorden

Er werd een simpele drag and drop game gemaakt. Bij elk juist antwoord verdiend de speler een stuk van een pinata. Pinata compleet, dan voedt je de draak met snoep!

Deze simpele gamification vorm zorgde ervoor dat kinderen langer bleven oefenen waardoor hun woordenschat vergroot werd. Gamification zorgde voor de motivatie om vaker te oefenen. Ik ben betrokken geweest bij het vertalen van de onderzoeksvraag naar het concept en bij de ontwikkeling van het prototype.

Tevens heb ik mijn grote hobby illustratie met deze opdracht weer op kunnen pakken. Ik heb 170 mini illustraties mogen maken ter ondersteuning van de woorden.

Mijn bijdrage

concept

Concept

illustratie

Illustraties